Koliko puta ste imali utisak da ste jasno rekli ono što mislite, a da sagovornik reaguje potpuno drugačije? Ili ste dobili odgovor koji uopšte nema veze sa vašim pitanjem? Nesporazumi u komunikaciji nisu retkost – oni su svakodnevni izazov. A opet, upravo od naše sposobnosti da budemo razumljivi zavisi koliko su nam odnosi kvalitetni, dogovori uspešni i rezultati održivi.
Dobra vest je da jasna komunikacija nije urođena veština. Ona se uči, razvija i – vežba.
Prvi razlog je pretpostavka. Ljudi polaze od toga da se „podrazumeva“ ono što žele da kažu. Ako u svojoj glavi imate kompletnu sliku, a kažete samo deo te slike, sagovornik dobija nepotpunu poruku.
Drugi razlog je brzina. U današnjem tempu, često govorimo brzo, bez dovoljno vremena da razmislimo kako će druga strana da protumači poruku.
Treći razlog je različita perspektiva. Dok vama neka reč ili primer imaju jasno značenje, drugima oni mogu zvučati nepoznato, dvosmisleno ili čak kontradiktorno.
Jasna komunikacija ne znači „pričati više“. Naprotiv, znači pričati bolje – fokusirano, kratko i precizno. Ljudi vas razumeju iz prve kada:
Jedna rečenica koja je promišljena vredi više od pet rečenica koje su rečene „u brzini“.
Često mislimo da je komunikacija samo u tome šta mi kažemo. Međutim, jednako je važno i kako slušamo. Aktivno slušanje znači da sagovorniku pokazujemo da smo prisutni, da pratimo i da proveravamo da li smo ga dobro razumeli.
Jednostavno pitanje poput: „Ako sam dobro shvatio, želite da…?“ može sprečiti niz nesporazuma i nepotrebnih sukoba.
Kada ljudi osete da su saslušani, mnogo lakše prihvataju i našu poruku.
Zamislite da ste kolegi rekli:
„Ovo nije dobro urađeno.“
Kako će to zvučati? Kritički, demotivišuće, možda i neprijatno.
A sada probajte ovako:
„Vidim da je urađeno brzo, ali hajde da pogledamo zajedno kako možemo da unapredimo ovaj deo.“
Razlika je ogromna. Druga formulacija jasno prenosi poruku, ali i otvara prostor za saradnju.
Ova veština nije rezervisana samo za poslovni svet. Kod kuće, među prijateljima ili u porodici, jasna komunikacija pravi razliku između sukoba i razumevanja.
Koliko puta ste rekli: „Nikad me ne slušaš!“ i dobili samo kontra-reakciju?
Probajte umesto toga: „Kada pričam o ovome, važno mi je da me saslušaš jer mi znači tvoje mišljenje.“
Rezultat će biti potpuno drugačiji.
Kako se završava letnja pauza, a jesen donosi novi poslovni ritam, sada je pravi trenutak da osvežite svoje komunikacione veštine. Pred početak jeseni naučite kako da razgovarate tako da vas ljudi razumeju iz prve – jasnije, kraće i efikasnije.
Kako bismo ovu veštinu učinili dostupnom svima, organizujemo posebnu online radionicu:
📅 Termin: 17.09.2025.
⏰ Trajanje: 3 sata (11:00–14:00 CET, pauza uključena)
💻 Format: Zoom
💸 Kotizacija: 11.900 RSD
Na radionici ćemo zajedno vežbati:
Svaki učesnik izlazi sa konkretnim mini-planom: tri promene koje uvodi odmah u svoju komunikaciju.
Veština jasnog razgovora je temelj svih odnosa – poslovnih i privatnih. Kada ljudi razumeju šta govorite iz prve, lakše sarađuju s vama, manje je nesporazuma i više poverenja.
Leto je pravi trenutak da ovu veštinu osvežite. Vidimo se online sledeće nedelje!