Stvaranje i negovanje prodajnog tima

Stvaranje i negovanje prodajnog tima 7up

Stvaranje i negovanje prodajnog tima

Stvaranje i negovanje prodajnog tima 7up

Prodajni tim

Kada se suočite sa stvaranjem i sastavljanjem prodajnog tima, to može biti težak zadatak, ali u svakom slučaju najsuptilniji deo celokupne organizacije prodaje.

Kada ste zaposlili i osposobili prodavaca, saznali ste: Da li su oni vođeni novcem? Da li su oni vođeni „Aplauzima“, pohvalama? Da li ih vodi moć? Ono što ih čini zavisnim?

 

Prva stvar koju treba da uradite je regrutacija iskusnih prodavca koji treba da čine kostur vašeg prodajnog tima. Vrednost, koju ima iskustvo, je da imate ljude koji razumeju ono što je potrebno da se uspe i, dodatno, imaju dokaze i reference. Potrebno je da budete sigurni da će ispuniti vaša očekivanja, da će postati jezgro vašeg proadjnog tima i pravilno/pozitivno uticati na druge, mlađe neiskusnije kolege. Možete pokušati da pronađe ljude koji su fokusirani na svoje karijere, ali, i na one koji su bili onemogućeni da se na pravi način iskažu u nekim drugim poslovnim okolnostima (ovde možemo da razlikujemo internu i eksternu regrutaciju).

Dalje, angažovati najbolje moguće nove talente. Postoje odlični testovi za sklonost ka prodaji. Nalazimo, iz iskustva, da su dve stvari od neprocenjivepomoći, a to je: prvo, test sposobnosti i, konačno, nikada ne idite protiv testa sposobnosti, čak i kada ta osoba izgleda neverovatno nadarena za poziciju prodavca. Nikada, da podvučemo, nije se desilo da čak kratkoročno gledano, uspešan prodavac postane onaj pojedinac koji nije prošao test sposobnosti.

Kada ste okupili tim onda je vreme da napravite plan.

Prirodna tržišta su etnička, stručna, avocationa, društvena i geografska. Identifikujte tržište za svakog prodavca zatim kombinujte ciljeve za tim. Ako se odmah zadovolje ciljevi, onda je to dobitna raspodela. Ukoliko ne, uradite onda podelu u cilju željenog rezultata, što znači fokus na prodajne kvote po osobi.

Dodatna saznanja o vašim prodavcima i podajnom timu.

Kada ste zaposlili i osposobili prodavaca, saznali ste: Da li su oni vođeni novcem? Da li su oni vođeni „Aplauzima“, pohvalama? Da li ih vodi moć? Ono što ih čini zavisnim?
Zatim, dizajnirajte paket nagrada za svakog ponaosob.

Konačno, napravite individualni keš plan bonus. Ovaj plan bi trebao da bude kontinualan tokom cele godine, ne samo u vidu 13-te plate, jer osoba može da uživati od koristi svoga uspeha, napora, uporedo sa tekućim radom. Pored toga, trebalo bi da postoji bonus plata kada ga grupa ostvari,premaši cilj. To je dragoceno u razvijanju timskog duha, jer podstiče prodavace da pomažu jedni drugima.

Kada imate dobru mešavinu iskusnih i mladih talentovanih prodavaca, kada možete efikasno identifikovati svakog prodavca na „prirodnom tržištu“, kada imate postavljene ciljeve za svakog člana tima, kada su ciljevi uspostavljeni i prenosivi i kada ste podesili atraktivan lični i grupni sistem bonusa, vaš plan je predodređen na uspeh.

Završni korak je, u toku obuke, praćenje i podešavanje.

Nastaviti da tragate za novim talentima, međutim, u ovom trenutku treba postati mnogo više selektivan, jer ne želite samo da dodajete timu „pojačanje“, već morate da pazite da se ne povrediti opšti, stečeni kvalitet i duh tima.

Svake nedelje, delite ideje koje imaju prodavci, razmatrajte izveštaje o njihovim uspesima i problemima, tako da, kao tim, možete da unapredite rezultate, ali i odnose.

Konačno, u nekom vremenu vaš prodajni tim funkcioniše kao socijalna grupa i sadrži specifikum „pripadnosti“. Ovo je način da kreirate dodatne benefite za vas i vašu organizaciju.

Ako uradimo sve te stvari, imate odličnu šansu za uspostavljanje pobednički tim za prodaju.

No Comments

Post a Reply

Skoči na traku sa alatkama