Zarada prodavca 7up
Zarada prodavca je u srcu uspešne organizacije prodaje. Ipak, čudi što u preduzećima, nedostaje koherentan, fer i široko prihvaćen sistematski pristup nagrađivanja prodajnog osoblja. Kontinuitet, predvidljiva i jednostavna administracija i efikasnosti kao motivacioni alat ključ su uspeha prodaje.
Postoji mnogo načina i sistema nagrađivanja koji mogu da daju podsticaj prodavcima i prodajnim timovima. Najvažnije je da podržava, dopunjava i daje kratkoročne i dugoročne ciljeve preduzeća. Imajući ovo u vidu ovom sistemu pristupite pažljivo i detaljno jer mu je vrednost neprocenjiva.
Modeli naknade razlikuju se od preduzeća do preduzeća, delatnosti, pa čak i u tipu i stepenu prodajnog procesa u samom preduzeću
Modeli naknade u prodaji
Modeli naknade razlikuju se od preduzeća do preduzeća, delatnosti, pa čak i u tipu i stepenu prodajnog procesa u samom preduzeću. Ipak postoje opšti principi na koje ukazujemo našim klijentima. Naknade, zarade u prodaji pre svega moraju da motivišu komercijalu kako bi se prodajni planovi kontinuirano ispunjavali.
Mi verujemo da modeli nagrade treba da:
a) se fokusiraju na motivisanje prodavca u cilju spajanja strateškog i operativnog cilja preduzeća (profit, rast, učešće na tržištu, itd)
b) prevaziđu ili bar budu jednaki sa konkurencijom
c) su merljivi kriterijumi, blagovremeni i objektivni
d) administrativno jednostavni, ali i dovoljno fleksibilni da odražavaju stvarnost vašeg poslovanja.
e) su otvoreni za sugestije zaposlenih.
f) budu privrženi ocenjivanju učinka, a ne samo rezultata prodaje.
g) vrednuju napore komercijaliste u skladu sa njegovim odnosom prema preduzeću.
h) budu motivacionija za sve prodavce
Šta je sledeći korak?
Nakon odabranog okvirnog modela naknade, u dogovoru sa top menadžmentom, prelazimo na sledeći korak.
a) Formira se tim pojedinaca, predstavnika različita odeljenja i / ili stavova, da daju doprinos nacrtu plana.
b) Procena plana (va) koji su trenutno na snazi
c) Formulisati novi plan za razmatranje
d) Pružanje pomoći u implementaciji plana
e) Pomoć pri oceni plana
Korist za preduzeće!
Nedavna istraživanja ukazuju na to da su zarade i podsticaji neki od osnovnih remetilačkih faktora , prodaja je najosetljivija na takve uticaje. Implementacijom novog modela prevazilazite trenutne ili buduće probleme.
Kada se kompanija fokusira na modele zarade i preduzme korake kako bi to sprovela, to može da posluži za:
a) Proveru, da li su vaši korporativnih ciljevi i zadatci najvažniji prioritet vašeg prodajnog tima.
b) Eliminaciju unutrašnje konfuzije i frustracije.
c) Gajenje timskog rada u vašem preduzeću.
d) Prioritet i fokus na celokupne prodajne napore.
e) Povećanje morala.
f) Privlačenje boljih i kvalifikovanijih kandidata u vaš prodajni tim.
No Comments